Mitt liv som mamma

- 8 Oktober

Kategori: Våran vardag

Har alldeles nyss, iaf ganska nyss kommit ut från duschen. Jag och Wilma har duschat :) Och precis då vi hade börjat duscha, jag hade blött ner hela mig... Så hör jag hur Wilma trycker! Haha. Jag frågar henne om hon inte vill bajsa på pottan, men hon svarar nej. Och såklart, det var ju för sent, då ramlar korven på golvet. Haha ;) Duktiga tjejen!

Nu ska jag strax blåsa håret och fixa till mig lite. Och ta på Wilma hennes kläder :) Kl 19 ska vi på hockey. Hon ska få följa med, tills Jonas kommer och hämtar henne då han kommer hem från jobbet :) Så hon hinner vara med en liten stund. Måste komma ihåg mina glasögon, jag är så fruktansvärt slarvig på att använda dom, måste bli ändring på det.

Just det, kan ju berätta vad som hände i Onsdags. Jag trodde jag skulle dö, typ. Haha. Vaknade kl 7, eller ja, Wilma vaknade så klev upp med henne. Var så fruktansvärt kissnödig (typ sådär att det nästans sticks för att man håller på att spricka), gick och kissade, men kom inte så mycket som jag hade hoppats på, eftersom jag var ju så förbannat kissnödig!? Nåja, gick och gjorde välling åt Wilma, sen kände jag att jag måste fasen gå på toa igen och pinka. Och då tänkte jag... Jaha, då har jag fått UVI igen!

Sen kom det värsta, vilken jävla smärta bakom ryggen. Förut då jag haft uvi så har jag kännt där bakom ryggen på samma ställe, men inte att det gjort sådär ont. Det blev värre och värre. Jag fick gå på toa ett x antal gånger och göra nr 2. Haha! Pinka ville jag, men kom såklart inget. La mig i sängen igen, men det blev inge bättre. Låg och vred och vände på mig av smärta. Ringde akuten, de ville att jag skulle lämna kissprov på VC när dom öppnade kl 8. Jaja tänkte jag. Fick precis ihop till ett prov, men det tog läääänge kan jag lova. Jonas fick fara och lämna det provet, för jag kunde inte gå.

Där i sängen låg jag, så sjuk så sjuk. Svettades som en jävla gris, bara rann från mig, ena sekunden frös jag som jag vet inte vad. Mådde illa gjorde jag också, kändes som att jag skulle spy flera gånger. Ringde Vårdcentralen också, halv 10 skulle de ringa upp mig. Dom ringde, och jag berättade alla symtom som jag hade. Sen får jag be om ursäkt och säga: "Vänta, jag måste nog spy nu...." Hahahaha. Och jag spyr, och sen fortsätter jag prata med hon från VC, och som tur var så var det Magdalena från BVC som jag pratade med. Så hon skrattade ju åt mig ;) Men det var himla pinsamt sa jag. Haha. Hon sa att vanligtvis brukar dom skriva ut medicin då jag har alla symtom för att ha uvi, men eftersom jag hade så fruktansvärt ont bakom ryggen som jag hade, så ville dom ha kissprov. Sen hann jag spy 1 gång till, men hade som inget att spy upp. Usch, så äckligt! Min pappa har haft njurstenanfall, så vi började nästan undra om det var det, eftersom det var ungefär där njurarna sitter jag hade ont. Som tur var så var det inte det!

Vid 11 på förmiddagen slutade mina smärtor, så jag kunde somna en stund. 11:45 ringde Magdalena upp och frågade med glimten i ögat... "Har du slutat spy nu? ;)" Och så skrattade vi. Hon sa att det var uvi jag hade. Jonas åkte direkt och hämtade ut min medicin. Redan då kände jag mig som en ny människa då jag vaknat. Gick och tog mig en dusch efter att ha varit dyngsur av mina svettanfall som jag fick. Fyfasen! Nu äter jag medicin, 3 tabletter dagligen i 5 dagar.


Fyfan, jag vill aldrig ha sådär ont igen. Går inte beskriva hur ont jag hade. Usch...

Tack älskling för att du ställde upp så mycket på mig den dagen! Vet inte vad jag hade gjort om du inte hade varit ledig den dagen. Du är världens bästa ♥

Kommentarer

  • Sandra säger:

    som mej då ;) jag är inne på min sista dag idag dock ;) kram* mina svettatacker o kisserier är bra nu, men jag har däremot fortfarande ont kirng njurhållet. så jag ska in på återbesök imorgon....

    2010-10-21 | 15:03:01
    Bloggadress: http://orginoox.blogg.se/

Kommentera inlägget här: