Mitt liv som mamma

- 6 November

Kategori: Våran vardag

Jaha, så det är November redan? Shit pommes, jag hinner inte med alltså! Oktober månad har flygit iväg som... Ja, jag vet inte vad?! Snart är det JUL :) Mysigt att få julpynta lite och allt som hör till. Dock skulle jag vilja köpa lite mer julgrejer, inte så mycket men lite grand iaf. Men vi får se om det blir nu, eller om det blir till nästa år :)

Wilma är stora damen, hon vet verkligen vad hon vill. Tjurig som få, jag lovar. Meeeen, det är bara bita ihop och säga ifrån. Visa vem som bestämmer här i huset ;) Förutom att hon är tjurig så är hon annars väldigt glad och mysig. Hon är inte snål med goar och pussar om man frågar ;) Inte till mig och Jonas iaf. Hon är super duktig på att klä på sig själv, och klä av för den delen. Hon går på pottan ibland och kissar. Våran lilla tjej som nu blivit så stor :) Tiden verkligen springer iväg, hon var ju nyss bebis och låg i famnen mesta tiden.

Nu ska jag gå och värma mig middag, som jag fick av mamma tidigare idag ;) Rostbiff och potatisgratäng! Ska bli riktigt gott. Det är något jag ska ta recept på :) Det verkade gott. Sen ska jag bara mysa med min lilla tjej ikväll ♥





Bebis Wilma. Tänk att du varit såhär liten? Och till och med ännu mindre!

Kommentarer

  • Leea säger:

    Wilma är alltid jätte gullig med Lovisa då jag lämnar henne på dagis, oftast ska hon krama Lovisa :) Och så är de så gulligt när hon säger Wilma hela tiden:)

    2010-11-06 | 21:46:53
    Bloggadress: http://poottan.blogg.se/
  • Leea säger:

    Men de är juh klart, dom lär sig från dom äldre barnen.. Är beredd på att Lovisa också kommer få för sig att hitta på dumheter! Dom "tuffar" juh till sig på dagis :)

    2010-11-08 | 12:24:36
    Bloggadress: http://poottan.blogg.se/
  • Leea säger:

    Precis, så tycker jag också ! Matvanor är betydligt viktigare att hålla reda på, visst Lovisa har också fått smaka pizza och sånt dära, dock väldigt få gånger, jusst för att jag tycker hon i första hand ska lära sig att man ska äta riktig hemmalagad mat :)



    Jag är själv uppvuxen med lördagsgodis så för mig är de nästan en självklarhet, och så länge man inte låter dom frossa i sig hur mycket som helst så tycker jag inte de är någon fara :)

    2010-11-08 | 13:30:27
    Bloggadress: http://poottan.blogg.se/
  • Angelika säger:

    Tack Snälla! :-)

    2010-11-10 | 10:29:53
    Bloggadress: http://www.crazyangie.bloggplatsen.se
  • Angelika säger:

    Tror du? Åhh spännande att få se vad som kommer ut sen! hihi

    2010-11-10 | 17:55:54
    Bloggadress: http://www.crazyangie.bloggplatsen.se
  • hannie säger:

    nej inte riktigt så ljust. men lite blandade färger som på den andra bilden ;) hihi

    2010-11-13 | 10:04:36
  • hannie säger:

    tack ;) ska börja den experimenteringen nu snart :D

    2010-11-14 | 22:38:10

Kommentera inlägget här: