Mitt liv som mamma

- Tisdag

Kategori: Våran vardag

Tisdag och andra dagen på sommarlovet. Mitt första sommarlov sedan flera år tillbaka. Känns konstigt, men samtidigt riktigt skönt såklart! Bara passa på medans man kan vara ledig ;)

Från och med nästa år (mest troligt) så pratas det om att man inte får ta mammadagar under sommaren. Ska man ha det så måste man ha jobbat ett halvår sammanhängade innan sommaren. Och hur jäkla lätt är det då man går skola på heltid? Nä, då får man inte ta sina sparade mammadagar och vara ledig under sommaren. Man får inte använda dom när man vill. Hur sjukt är inte det?! Jag som studerar heltid kan ju inte ta dom annat än på sommaren, då jag går skola annars. Så jag tycker det är ruskigt orättvist. Tycker inte ni andra det också?!?! Så kan dom ju bara inte göra :( Nåja, man har ju ändå inget att säga till om, så det är väl bara gilla läget I guess! Fast det suger stor jävla hästballe kan jag säga...

Skönt kunna liga och dra sig i sängen om mornarna, man behöver inte stiga upp för att åka till dagis, eller skolan. Så nu ska vi bara njuta och vänta tills Jonas också blir ledig, så vi kan hitta på massa roliga saker :) Han jobbar denna vecka, och nästa. Sen är han ledig i 6 hela veckor! MYS :) Blir nog stugan en hel del, bara vara, koppla av, bada (jag som är en badkruka), spela kubb, mölkky, äta grillat, bada bastu osv. Blir nice! Nu ska jag gå och busa med min dotter, hon verkar vilja ha min uppmärksamhet ;) Hon kommer titt som tätt till mig och säger: "omma, omma". Dags roa henne nu! Sen kommer Malin och Wilmer :)

Kommentarer

  • Emma ♥Mamma Till Alwin säger:

    Är det från någon speciell ålder då eller?? För om man har en liten bebis blir det ju svårt att jobba..

    2010-06-22 | 13:11:41
    Bloggadress: http://emmastromback.blogg.se/

Kommentera inlägget här: