Mitt liv som mamma

Onsdag

Kategori: Våran vardag

Onsdag idag. Har hunnit med mycket, och det var välbehövligt alltihop.
Wilma tyckte att det var godmorgon kvart över 7 idag, så då blev det välling, och sen spring i gåstolen :)

Jag vek ihop lite tvätt som jag hade hängt här inne, satte in det i respektive garderob. Efter jag gjort det så tänkte jag att jag gör ett ryck och stor städar toan, sagt och gjort så höll jag på att dammtorka överallt, på alla grejer där inne, skrubba golvet i duschen osv. Putsa fönstret, och sen skura jag golvet :) Så toan hade jag storstädat just efter 9 redan. Flitigt va ;)

Sen kom mamma hit, vi böt gardiner i köket. Vart fint, och mycket ljusare :) Putsade fönstret på insidan (lite för kallt att putsa utsidan då det är minusgrader), dammtorka i fönstret, elementet, hyllan i köket osv. Då var det gjort!

Efter det, så tog vi en kort paus för lite lunch. Varmkorv stod på menyn :) Gott!

Då lunchen var uppäten så började vi med limpbaket. Mamma har nu lärt mig hur man gör limpa. Det var ju skit enkelt :) Och den är sååå god. Speciellt med ost på, då den är färsk ;) Yammie. Den kommer jag göra flera gånger, och säkert snart igen. Syster var snäll och dammsugade åt mig :) Tack för det. Sen har jag även hunnit att fixa till i Wilmas leklåda. Tagit undan alla kläder som varit där (som INTE ska vara där) så nu är det snyggt i lådan med en massa böcker och leksaker :) Imorgon SKA jag rensa ur våra garderober, klippa mig och efter vi ätit middag ska vi på kalas. Efter det skulle vi simma kl 8 :) Lotta, vill du följa med? :) Hör av dig.

Nu är gumman vaken så nu ska hon få middag och sen ska vi promenera till ica och handla lite mat och kanske nå andra nödvändigheter :) Hej svejs!

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Duktig du är :) Det är skönt och få sånt gjort men lika tråkigt när man måste göra om det sen :p

    2009-03-06 | 21:05:35
    Bloggadress: http://ekstromhanna87.blogg.se/

Kommentera inlägget här: