Mitt liv som mamma

Måndag

Kategori: Våran vardag

Så var det Måndag, åter igen. Det är bland den tråkigaste dagen på hela veckan, så länge tills det är helg. Och Söndag är också en rätt så tråkig dag, för då är det Måndag dagen efter. Tycker inte ni det också?

Varannan helg är också tråkig faktiskt, men det tycker jag bara för att Jonas jobbar varannan helg. Finns inget att göra då han jobbar. Men what to do? Jobba måste man :)

Alltså, jag måste bara säga, vad är det för jävla väder vi har? Är det inte snuskigt jävla kallt, så har vi den förbannades snöstormen. Less är jag! Jag vill ju gå ut och promenera, varje dag. Bränna lite fläsk. Vill inte gå ut med Wilma då det varit så kallt, själv kan jag ju gå ut, bara ta på sig kläder, men jag kan ju inte lämna henne inne ensam. Iaf, så var jag tvungen att gå ut i detta väder idag. Dock bara till ica, tack och lov för det. Skulle köpa plommonpuré, och några efterrättsburkar åt Wilma :) Plommonpuré, för att hon var lite hård i magen, och efterrättsburkar, så hon har som mellis :) Eller ibland måste jag ta det till middag också, ifall hon inte gillar själva maten, så får jag lura henne med lite efterrätt längst ut på toppen av skeden. Då går maten ner :) För att hon ska vänja sig vid den nya smaken.

Så nu har vi fått in rutin med gumman, och det känns såå skönt. Frukost kl 8 bestående av välling :) Sen mellan 11-12 lunch bestående av gröt :) Ungefär kl 14 en efterrättsburk bestående av någon slags mosad frukt :) Middag mellan kl 16-17 bestående av matburk. Sen kvällsvälling mellan 19:30-20:00, och sen godnatt efter blöjbyte och lite rapande :)
Sen är det godnatt oftast mellan kl 20-21. Hon är så duktig våran prinsessa :)

Förresten, idag pressade jag apelsin i en mugg, och sen gav jag det åt Wilma. Hon tyckte det var jätte gott :)
Stackars gumman har blivit förkyld. Snorig, det rinner ibland, och hon nyser flera gånger :) Ser så gulligt ut, för efter hon nysit klart så skrattar hon bara då man säger prosit ;) Åh vad jag älskar henne!

HAHA, min pojkvän har tydligen uppfunnit ett nytt slags "ord", jag skrattade då jag läste det... STUDSREP!!!!!!! Hahahaha :) Hopprep heter det faktiskt! Nä, nu ska jag avrunda här. Vi hörs en annan dag.



♥ Kärlek handlar om att ständigt förlåta - och att bli förlåten.

Kommentarer

  • Jonas säger:

    Bra att du skriver hennes rutiner för jag vet dem då inte ;)

    Och studsrep är när man hoppar hopprep på en studsmatta ;)

    Puss

    2009-02-23 | 23:23:42
    Bloggadress: http://nartvablevtre.blogg.se/
  • Anonym säger:

    hej.tog fel dag igår det är förlossningskliniken på onsdagar och strax efter det är det risk förlossningar och det är kl 20.00 på kanal 39.. det blirju tv4 fakta om jag minns rätt:) tack du har oxå en söt jänta! :)

    2009-02-24 | 09:36:08
  • Syrran säger:

    Jo det ska vi väl hoppas på att vi strax är friska.Det är bara och säga till när ni vill hämta kläder.Kram :)

    2009-02-24 | 22:35:48
    Bloggadress: http://vildbiet.blogg.se/
  • Anonym säger:

    haha nää inga planer här heller, ska först ba fokusera på att bli FRISK! är sjuk hela tiden =( va pysslar du me då?:)

    2009-02-25 | 13:14:17
    Bloggadress: http://petronellllla.blogg.se/
  • veronica säger:

    förlossningskliniken idag kl 20.00=)

    2009-02-25 | 19:39:54
    Bloggadress: http://mittlivsommor.blogg.se/
  • Hanna säger:

    hej hej, nu har jag äntligen satt in en bild på våran nya vagn :) hur är det med er då?? kram kram.

    2009-02-25 | 20:27:44
    Bloggadress: http://hannis83.blogg.se/

Kommentera inlägget här: