Mitt liv som mamma

- Längesedan & lång uppdatering

Kategori: Våran vardag

Jaa, nu var det ett tag sedan jag bloggat, men vad gör man då man har bloggtorka? Men nu bloggar jag, så PER slipper gnälla över att det är så tråkigt varje gång han går in på min blogg, och jag inte har uppdaterat. Han påstod att det är 11 dagar sedan jag bloggade sist. Och att ALLA vid det här laget redan vet att jag har klippt mig. Jaja... Bäst att lyda då ;)

Mycket har hänt sen sist. Eller har de det egentligen?
Varit och fikat med Madde. Fikat med Per. Fikat med Lotta... Och det är nog en vecka sedan, säkert mer. Julklappsshopping har vi hunnit med. En heldag i Happis och Finland. Helt slutkörd var vi då vi kom hem. Men inte kunde vi slappa för det. Nej nej nej. Då vi kom hem var det dags för att slå in ALLA julklappar vi hade köpt, och det var ju endel. Det var liiite jobbigt ;) Medans jag slog in alla julklappar så började Jonas göra köttbullarna som vi hade till julbordet dagen efter. Klockan 12 på kvällen åt vi våran middag den dagen. Sen slog vi på en film och jag somnade gaaanska fort!

Julafton. Vaknade, steg upp, åt frukost, började packa alla julklappar som skulle med, en påse till Sangis och en till Kalix. Eftersom vi firar alltid på 2 ställen. Packade med oss det vi skulle ha med, eftersom vi sov över i Sangis. Skulle lika ha blivit så sent för Wilma annars, eftersom vi var sist på det stället. Nåja, vi kom oss iväg, åt ett väldigt gott julbord hos syster. Efter en stund kom tomten. Vi fick våra julklappar, och nöjda blev vi :) Åkte vidare till nästa ställe, där hade dom inte ens börjat äta ännu och klockan var nog närmare 7. Så vi fick vänta ett tag innan tomten kom. Eller det kom rättare sagt aldrig någon tomte dit :P Jaja. Sen spelade vi spel, eller jag tittade bara på. Orkade inte spela. var rätt trött faktiskt. Dock gick jag och Jonas och spela nhl på ps3 lite senare. Och vem dominerade om inte jag? ;) Sen sa jag tack och godnatt och gick och la mig. Jonas kom en stund efter.

Juldagen. Vaknade, åt frukost. Sen kommer jag inte ihåg vad jag gjorde riktigt. Jo, spelade lite kort med Jonas mamma och pappa. Gick och la Wilma då det var dags för hennes vila. Då hon vaknade så packade vi bilen med alla grejer, den var smockfull, sen åkte vi hem. Eller nej, inte hem. Men hem till mamma, där vi var bjuden på middag. Riktigt gott var det! Och efterrätt fick vi också. Fruktsallad och gräddglass :) Yam. Sen mot kvällskvisten kom vi äntligen HEM. Det var såå skönt att komma hem. Började direkt packa upp alla grejer, för annars skulle dom ha blivit liggandes i hallen bara. Har en liten påse kvar att plocka upp.

Annandagen. Sjukt seeeeg, sjukt trött. Låg i soffan och råkades slumra till flera gånger. Sen då Wilma blev trött så somnde hon på mig. Så både hon och jag sov i soffan i 2 hela timmar. Och det var SÅ skönt! Sen fick jag panik över att jag inte gjort nå vettigt, och inte ens klätt på mig så fick ett ryck och tog på mig kläderna och började städa i Wilmas garderob. Det har varit en massa skrot där som inte ska vara där, så det behövdes verkligen. Rensat ur kläder som varit för småa. En blå ikea kasse vart full som var för smått, eller börjar bli. Så där är snyggt nu, och man hittar det kläder man ska ha ;)

Åååh vilken lång uppdatering det här blev! Dagen idag har varit mycket trevlig :) Nu ska jag strax mojsa ner mig under min nya mysiga filt och se på film med min älskling :)

God fortsättning på er alla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: