Mitt liv som mamma

Suuuuck

Kategori: Våran vardag

Alla jävlar snackar om hur mycket dom får tillbaka på skatten osv. Jag har inte ens fått mina papper ännu! Vart är dom? Jag vill ha dom NU! Jonas har fått sina skattepapper igår, och han får tillbaka någon hundring. Men då har han gjort avdrag på ca 40 tusen eftersom han pendlar till jobbet. Så mer än någon hundring blir det då iaf :)
Kan jag få mina papper? Dom kom då inte idag med posten iaf. Säkert får jag väl betala då eller nå. Haha.

Nääe, men då skattepengarna kommer sen så ska vi köpa en tvättmaskin! Wooohoooo :) Slippa gå till den där jäkla tvättstugan! Nog för att den är bra, men det är jobbigt att boka en massa tider, jag vill kunna tvätta precis då jag vill. Så fort man fått ihop till en tvätt :) Och endel av Wilmas kläder bör ju tvättas direkt, om hon fått någon fläck på kläderna. För ligger den där i tvättkorgen ett par dagar eller 1 vecka så går ju inte fläcken bort. Är ju inte så kul, då vill man ju inte använda kläderna med en stor ful fläck på. Gud vad skönt det ska bli med en tvättmaskin sen :)

Just det, igår var jag ju och simmade. Helt by my self. Men det var rätt skönt det också. Effektivt om inte annat :) Simmade 40 längder på 30 minuter. Sen tog jag 4 längder extra, och sen bubblade jag i en kvart. Riktigt skönt :) Och skönt med lite egentid också. Bara få vara :)

Wilma tar sig en tupplur nu, då hon vaknat och ätit så ska vi åka ner på coop och handla lite gotta till helgen :) Det är ju helg, och då får man äta! Ska bli gott. Synd att Jonas ska jobba! Det är sååå tråkigt =/ Nåja, man måste ju, det är ju bara så.



Puss på min Wilma...

Kommentarer

  • Angelika säger:

    Du kanske inte får några? jobbade du nånting förra året? =p haha skrämms

    2009-04-03 | 21:57:34
    Bloggadress: http://angelpuss.webblogg.se/
  • Camilla säger:

    Det är helt super att ha egen tvättmaskin! Här där vi bor så har alla en egen tvättstuga i lgh.

    2009-04-04 | 07:29:39
    Bloggadress: http://hallonvanilj.blogspot.com
  • Carita säger:

    Jo, det är något virkat vid halsringningen och så är den lite ballong aktig nertill :) En skön & mysig klänning!

    2009-04-04 | 14:47:00
    Bloggadress: http://caritaa.blogg.se/
  • Angelika säger:

    hihi förlåt! :-P

    Jag har ingen aning om det. Har inte heller fått några papper, så jag har ställt in mig på att få betala tillbaka! har alltid fått kring 4000 tillbaka, men nu får jag nog - nånting, hehe!

    2009-04-04 | 17:54:46
    Bloggadress: http://angelpuss.webblogg.se/
  • Hanna säger:

    Jag har inte heller fått mitt papper från skatteverket.. Gaaaah blir galen...jag e ju så nyfiken på hur mkt jag får tillbaka lr om jag ska få betala tillbaka... ge mig me fan ;p

    2009-04-04 | 20:43:36
    Bloggadress: http://ekstromhanna87.blogg.se/
  • Sandra: säger:

    du behöver inte vara orolig. dom kommer nog ska du se.... min pojkvän fick sina papper IDAG... jag däremot deklarerade för två veckor sedan om inte mer... jag får tillbaka nästan fyra tusen :D

    2009-04-15 | 21:43:55
    Bloggadress: http://orginoox.blogg.se/

Kommentera inlägget här: