Mitt liv som mamma

Onsdag

Kategori: Våran vardag

Varit på stan en sväng på förmiddagen. Såg då Jim och Moa klippte sig. Dom var såå duktiga båda två :)
Tänk då Wilma ska sitta där och klippa sig. Va gulligt. Men än så länge har hon inget att ta ifrån ;) Hon är så korthårig.
Sen gick jag på coop efteråt, och sen en liten sväng bara för att få vara ute lite extra länge i det härliga vädret innan jag gick hem :) Super varmt och skönt i solen :) Mer sånna dagar tack!

Just ja, då jag var på coop så tog jag av Wilma mössan så hon inte skulle bli så varm, så jag hade den i vagnen. Wilma tog tag i den några gånger, men jag tog bort den. Sen efter en stund då jag hade tagit allt jag skulle handla så ser jag att mössan är borta. BORTA! Vart fan är mössan tänkte jag? Den röda fina polarn och pyret mössan. Shit tänkte jag, måste gå tillbaka överallt där jag gått för att se om den ligger där, men icket. Och jag gick flera gånger fram och tillbaka. Frågade till och med personalen ifall det hade fått in en mössa, men icket. Faaan tänkte jag, jag måste ju ha mössan!

Gick tillbaka en sista gång för säkerhetensskull. Och tur fan var ju det :) Där låg den, någon hade satt upp den på en frysdisk. Vilken lättnad. Så jag fick snällt tillbaka mössan :) Jag kunde pusta ut och gå och betala varorna.

Sen tänkte jag tillägna några rader till min allra bäste vän Per!

Han som alltid finns där för mig, vi skrattar alltid tillsammans, vi kan verkligen vara oss själva utan att skämmas för nånting. Det är så skönt! Han skrev till och med en dikt åt mig idag. Eller han kom på den bara sådär :) Han är så go. Han skulle jag aldrig vilja vara utan. Min Per, eller okej, känns fel att säga min, han är ju Maddes Per. Hans tjej som han träffat. Så himla kul att han träffat någon :) Nu väntar vi bara på att få träffa henne. Så vi kan umgås allihopa. Det vore ju himla trevligt :)

Såhär löd dikten:


Hanna du är min bästa vän.

Ja ror i land. Du tar i min hand.

Jag kommer alltid finnas där, du står mig så när.


Nu ska jag avrunda här. Och se lite tv innan jag går och lägger mig :) Imorgon och på Fredag är Jonas ledig, ska bli såååå skönt. Han jobbar tyvärr helgen, men då är han ledig nästa istället. Och då är det 40-års fest på Bowlingen :)
Just ja, tvn var det ja :)


En bild på min bästa vän Per. Taget då han var hit sist :) Int nu i Söndags som var, utan då förra.
Här matar han Wilma. Gäller att börja träna i god tid tills det är dags för din tur Perra ;)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    jaha okejokej :) men duu, jag ser inga bilder ännuu? ;) hihi. o ja, så det va fint väder i kalix också idag, här med, helt underbart, synd att jag var tvungen att sitta inne o plugga hela dagen bara, hoppas också på fler såna dagar :)

    2009-04-01 | 23:46:16
    Bloggadress: http://petronellllla.blogg.se/
  • Emma säger:

    Ja dom har ju inte den där modersinstinkten så dom vaknar av minsta lilla ljud :)

    2009-04-02 | 10:30:34
    Bloggadress: http://emmastromback.blogg.se/
  • Anonym säger:

    haha jajaj

    2009-04-02 | 15:24:50
    Bloggadress: http://p
  • Anonym säger:

    haha jaja inge brådis * :D fick lite brottom att trycka på vidare och enterknappen visst;)

    2009-04-02 | 15:26:04
    Bloggadress: http://petronellllla.blogg.se/
  • Hanna säger:

    hahaha men man behöver ju inte svara tillbaka om det inte är något att svara på ;p hahaha jag gnäller inte (a)

    2009-04-03 | 08:49:25
    Bloggadress: http://ekstromhanna87.blogg.se/
  • Per säger:

    Tack för dom fina raderna, du är bara för snäll! =)

    2009-04-03 | 09:05:54
  • Hanna säger:

    Har du våga ladda hem nya 90210? med tanke på den nya lagen :P Kram

    2009-04-03 | 12:00:34
    Bloggadress: http://hany.blogg.se/
  • Hanna säger:

    ja har ju tagit typ 1 månad! man har ju glömt vad som hände sist, vart tankar du hem ifrån?

    2009-04-03 | 14:13:53
    Bloggadress: http://hany.blogg.se/
  • Madde säger:

    Skull vara jätte kul att ses allihopa, hann ju typ bara säga hej när vi sågs i söndags :)

    2009-04-08 | 23:34:31
    Bloggadress: http://honmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här: