Mitt liv som mamma

- Söndagen den 3 Oktober

Kategori: Våran vardag

Så var Oktober här. Herrejösses! Det är verkligen snart vinter, och har vi riktigt otur så kanske den första snön kommer denna månad. Men man vet aldrig. Den får gärna vänta ett tag snön :) Jag har iaf köpt mig en vinterjacka för denna säsong, och jag är super nöjd! Wilmas overall är fixad redan förra månaden, än så länge kan vi köpa av systeryster det som Moa hade året innan. Hur länge det nu går, för nu blir hon större och större och nöter mer på kläderna. Ju längre vi kan köpa av henne desto bättre! Mycket billigare :)

Däremot har jag köpt Wilma en vinterjacka och täckbyxor också. Hade egentligen tänkt vänta med det till nästa år, men nu blev det som det blev. Fick jackan i princip gratis av rabattcheckarna från H&M :) Och täckbyxorna kostade bara 249:- från samma ställe. Tog allt i strl 98, så att hon förhoppningsvis kan ha det till våren och även början av nästa vinter, om jag har tur :) Då har hon extra kläder om hon blir blöt, och ska man bara handla och sånt så behöver man inte dra på henne overallen, utan mycket lättare att bara ha en jacka :) Slipper hon svettas ihjäl. Kändes faktiskt riktigt bra kvalité fast det var från H&M, känns inte som om hon kommer bli blöt i det i första taget :) Hur som haver är ju overallen hon kommer ha i första hand.

Nu har jag ganska nyligt bakat en plåt med mockarutor, som jag ska ta med till hockeyn i eftermiddag för försäljning :) Hoppas att dom är goda. Kanske måste smaka på dom först ;) Haha. Blev sugen på att baka mera, men jag hinner inte. Jag måste läga Wilma så hon får vila en stund så hon orkar med hockeyn senare, skära rutorna och sätta i burkar, fixa frillan. Den är inte fixad än, åkte bara upp i klämmor tidigare då jag var och handlade så att jag kunde visa mig bland folk ;) Kanske får baka ikväll, eller så någon annan dag :) Nu ska jag kila. Ciao!


Bjuder på en bild ;)

Kommentarer

  • Helené säger:

    Visst blev han! :) Och så himla stor! Inte alls min Elton, känns jättekonstigt!

    2010-10-04 | 21:32:21
    Bloggadress: http://missh.blogg.se/
  • Helené säger:

    Visst blev han! :) Och så himla stor! Inte alls min Elton, känns jättekonstigt!

    2010-10-04 | 21:33:44
    Bloggadress: http://missh.blogg.se/
  • Lotta säger:

    Fybubblan vad du är snygg! Saknar ditt snygga fejs! ;)

    2010-10-07 | 14:24:10
    Bloggadress: http://clarycharlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: