Mitt liv som mamma

- Söndag

Kategori: Våran vardag

Vart har helgen sprungit iväg? Jag hinner ju inte ens blinka så är helgen över. Trist!
Nåja, det säger väl bara pang så är det Fredag igen :) Hoppas det, för nästa helg är Jonas ledig!

Så vad har vi gjort i helgen då? Pappa Jonas jobbar, eller gör det fortfarande till kl 18:45 rättare sagt. Jag och Wilma spenderade Lördagen i största del i ishallen och kikade på företagscupen som min storebror och kusin var med i. Dock så tog deras resa tyvärr stop i semifinalen, inte så konstigt med tanke på att det laget hade typ 6-7 licensierade hockeyspelare, och man fick enligt reglerna från första början bara ha 2 st i varje lag. Så fort vi kom hem från ishallen hoppade jag och Wilma in i duschen och tinade upp lite ;) Wilma satt i badbaljan på golvet och plaskade. Var riktigt skönt att duscha varmt och lääänge! Sen gjorde vi inte så mycket mer, åt pizza som Jonas kom hem med efter hockeyn. Det var mumsigt :) Skönt att slippa laga mat för en gångs skull.

Sen gick jag och la Wilma kring 9, och vad hände då? Jo jag somnade själv! Jonas hade tydligen varit in till sovrummet och frågat (klockan var kring 22 då) om jag ska sova hela kvällen eller inte. Mitt svar löd följande: "Jag vet inte..." Och somnade om direkt. Kul tjej va? ;) Vaknade hur som helst upp kl 23:40, gick på toa och gjorde det jag skulle. Sen tänkte jag att det är ju för tusan ingen idé att kliva upp den här tiden. Så jag kröp ner under täcket igen och somnade rätt fort igen ;) Sen har jag sovit till kl 8 imorse då Wilma sa Godmorgon :) Då var jag utvilad.

Idag har vi myst inne från morgon, sett Ice Age i soffan. Busat lite som vanligt. Efter lunchen gick jag och W ut på prommis, först till ICA och hämtade ut mitt paket från H&M, hem igen för att lämna paketet innanför dörren och sen fortsätta prommisen, in på coop innan vi gick hem och handla lite smått och gott inför kvällen. För ikväll blir det mys med gubben till Wallander ♥ När vi kom in från våran promenad så lekte vi i Wilmas rum, sen ringde moster och frågade om vi var hemma. Så dom har varit och hälsat på :) De åkte nyss hem.

Wilma sitter och kikar på bolibompa nu innan det är dags för välling, borsta tänder, byta blöja, ta på pyjamasen osv, för att sen hoppa i säng :) Jag ska ta och invänta karln min som är hemma inom ca 1 timme, och mysa med Wilma innan det är dags för sängen för henne :) Imorgon ska hon få vara med moster ett tag medans jag är på skolan :) Får se vad dom ska hitta på för bus. De får det säkert roligt tillsammans hoppas jag :)

Hoppas ni alla haft en bra helg!




Bjuder på en 2 år gammal bild på vår stjärna ♥ Tagen i Mars -09.
Visst är hon söt? :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: