Mitt liv som mamma

- Lördag

Kategori: Våran vardag

Jag och lill hjärtat har myshelg i helgen då pappa Jonas är borta :) Han är i Happis hos sin bror och spelar dator.
Idag har vi varit på stan då det varit "Vinterdagen" med min mamma och pappa. Trevligt! :) Var ute flera timmar, men det var riktigt skönt. Synd bara att det ska blåsa varenda jävla dag. Varför kan det inte bara få vara fiiint väder utan någon blåst eller så? Alltid är det nått :P Sen åkte vi  hem till dem och jag kockade ihop chili con carne till middag med vitlöksbröd till. Mums :)

Sitter och lyssnar på lite ny musik. Eller ny och ny. Är vissa låtar från melodifestivalen som jag fattat tycke för, såhär ett tag efteråt. Haha, har inte följt det i år :P Så jag är lite efter, jag vet. Gumman sover sen ett tag tillbaka och jag funderar på att slå mig ner i soffan, eller varför inte sängen? Så kan jag se tv där. Vore ju rätt skönt och mysigt. Ligga nära Wilma ♥

Hon var så himla go idag då vi var ute, jag pussade henne och sen pussade hon mig massvis med gånger efter varann, jätte länge. Det är inte ofta det händer, hon är jämt snål med sin pussar. Ibland får man sno sig en om man ska få någon ;) Denna gång fick jag pussar i överflöd :) Blev alldeles varm i hela kroppen av lycka. Jag älskar min dotter av HELA mitt hjärta ♥ Jag älskar dig till månen och tillbaka och mer därtill.

I Fredags var vi på en shoppingtur till Happis med syster och barnen. Fick mig lite smått och gott på IKEA. En fleecejacka till mig själv på Inter Sport, två par gympadojjor + ett ofodrat regnställ åt gumman. Ett fodrat regnställ har hon redan :) Måste säga att jag är väldigt nöjd med det, så himla praktiskt. Jag älskar det! Jo, så handlade vi lite mat och godis på ICA Maxi också innan vi åkte hem :) Wilma fick sig en doktorsväska som hon pratat om så länge nu. Nu kan hon leka doktor och mamma sjuk ;) Hihi.

Wilmas vårkläder är fixade sedan länge. Skönt skönt! Men har betalat dom först nu :P Tur man har syster som har en dotter som är 1 år äldre ;) Blir en limegrön jacka och gråa byxor, märket reima. Som nytt! Och till det en rosa mössa med massa moln på från Team Sportia! :)




En bild sen i höstas på mina två ♥

Kommentarer

  • Ida säger:

    Vad kul! :)

    Jag brukar titta in här med, när jag ser på bloglovin att du har uppdaterat vilket inte är så ofta. Skärpning ;)

    2011-04-05 | 19:33:47
    Bloggadress: http://storasysteryster.blogg.se/
  • Emma, Edvin och Alice säger:

    Glömde svara på din kommentar om räkröran.

    Det var kokt ägg, creme fraiche, majonnäs örtsalt och vitpeppar och ja räkor förstås =)

    2011-04-05 | 21:57:59
  • Emma, Edvin och Alice säger:

    Glömde svara på din kommentar om räkröran.

    Det var kokt ägg, creme fraiche, majonnäs örtsalt och vitpeppar och ja räkor förstås =)

    2011-04-05 | 21:58:28
  • Caroline säger:

    Hej! =) Nä Lactulos har vi inte testat... Vet du om det är receptfritt på Apoteket? Kan ju vara värt att testa, vet att jag fick det efter förlossningen och det gav resultat! =)

    2011-04-10 | 03:27:54
    Bloggadress: http://carolineke.blogg.se/
  • Frida & Haylie säger:

    Tack för tipset! :) Har inte ens tittat där..

    Såg en liten flicka idag som hade limegrönt/rosa regnställ på med mönster. Superfint! :) Måste åka och kolla..

    2011-04-12 | 17:32:47
    Bloggadress: http://bigmamaa.blogg.se/
  • Emma säger:

    Jo men hsn är ju så himla hostig och slemmig oxå.. Men idag har han då inte haft någon feber :)

    2011-04-25 | 21:45:32
    Bloggadress: http://emmastromback.blogg.se/

Kommentera inlägget här: