Mitt liv som mamma

- 29 Augusti

Kategori: Våran vardag

Nu börjar sommaren lida mot sitt slut. Tråkigt :) Men vi får ju inte klaga, för vi har haft en helt underbar sommar med vädret. Minns inte då vi hade såhär varmt och fint sist? Super härligt har det varit iaf :) Och än har vi fina dagar... På ett sätt är det skönt att vara tillbaka i alla rutiner igen, men jobb för Jonas, dagis för Wilma och skola för mig. Dock har jag inte kommit igång så mycket än, men det kommer :)

Mitt sommarvikariat har gått ut, min sista dag var 21 Augusti, så nu har man jobbat klart för i sommar. Började 9 Juni redan :) Har dock hunnit jobba 2 dagar efter jag slutat, en dag på dagis, och en dag på Kristallgården som jag jobbat på i sommar :) Kul kul. Roligt vara på dagis också, för omväxlingens skull. Jag gillar ju barn :)

Wilma har hunnit fylla 3 år, för exakt 1 vecka sedan. Nämligen 22 Augusti! Hon fick en rosa tårta som hon ville ha. Och massa presenter förstås :) Den kvällen somnade hon direkt hon la huvudet på kudden tror jag. För då hade det varit full fart ända sen mitt på dagen :)

Nu ska jag och mitt lilla hjärta gå och äta middag. Testade något nytt idag, kycklinggratäng :) Har tjuvsmakat lite och det var jätte gott. Väntar bara på att pastan ska koka klart så ska vi hugga in på maten!

Lev och må ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: