Mitt liv som mamma

- Måndag

Kategori: Våran vardag

Och så var det Måndag igen. Helgen har gått så himla fort!

Fredag var vi på stan med Wilma, hon fick se en konsert med två katter, som gjorde sånna där ballongfigurer ni vet :) Det gillade hon. Alla barn fick dansa med, och Wilma stod där och hoppa och skratta :) Sötunge! Sen tog vi en lunchpaus hemma hos syster (pizza). Efter det åkte vi ner på stan och kikade runt vad som fanns, olika uppträdanden och så. Åkte hem för Wilma somnade i vagnen nere på stan så hon fick gå och sova då vi kom hem :) Sen kom Per och Madde och hälsade på, mycket trevligt! Åt kladdkaka och surrade massor :)

Lördag var vi och rantade på förmiddagen lite överallt, köpte ett kort till födelsedagsbarnen ;) Skjutsade gumman till sin farmor och farfar, för vi var bjuden på Mats och Elisabeths 50 års fest! Super trevligt var det, och GRYMT god mat. Helt sjukt :) Hade önskat att jag aldrig blev mätt, för sååå gott var det!

Söndag fick vi sovmorgon (såklart, då inte Wilma var hemma) tog det lugnt, såg film och så. Sen åkte vi och hämtade gumman, och hon blev så glad sååå då vi kom :) Sen åkte vi hem och mös innan det var dags för Wilma att gå och sova.

Just nu kokar jag ägg, ska äta äggmackor till frukost :) Mums! Wilma vill också ha, hon är helt tokig i äggmackor! Sen ska vi åka och handla jordgubbar, om någon säljer det i regnet idag. Hoppas hoppas :) Senare ska jag åka och jobba, jobbar kväll idag. 7-17 på Tisdag, ledig Onsdag och Torsdag och jobbar kväll midsommarafton och resten av helgen. På Onsdag åker vi ut till stugan efter vi varit barnvakt åt Jim och Moa en stund, och åker sen hem på Midsommarafton under dagen, innan jag börjar jobba halv 4 :) Känns konstigt att inte vara i stugan under midsommarhelgen, men jag ska tjäna pengar istället ;)






Kommentarer

  • Lotta säger:

    Och det här blir min första lediga Midsommarhelg på väldigt, väldigt länge. ;)

    2011-06-20 | 10:54:15
    Bloggadress: http://clarycharlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: