Mitt liv som mamma

- Nu är jag igång

Kategori: Våran vardag

Japp, som rubriken lyder... "Nu är jag igång". Tidigare ikväll har jag varit på en powerwalk/joggingtur. (Jag orkar inte springa så långt, ännu ;) Haha. Strandpromenaden, och sen gick jag runt lite här i samhället innan jag gick hem, förbi furuhed osv. Var riktigt skönt ute, solen sken, vindstilla var det också :) Super skönt, måste jag säga såhär efteråt. Nu ska det fortsätt såhär ett par gånger i veckan, så kanske jag också blir smal någon gång........

Efter strandpromenaden så joggade jag, gick, joggande, gick, joggade osv. Ja ni fattar! Förhoppningsvis orkar jag springa mer och mer sen efter ett par gånger. Dock skulle jag behöva ett par passande skor till mina promenader/joggingturer. Men det får bli senare, för jag har fasen inte råd just nu helt enkelt. Jag får stå ut med mina skor, som egentligen inte alls är så jätte passande för det jag gör.

Nu ska jag fortsätta slappa i soffan, dricka ett glas vatten och eventuellt ta en frukt, för magen börjar kurra :)


Kommentarer

  • Camilla - Mamma till Olivia ♥ säger:

    Vad duktig du är!

    2010-06-30 | 12:01:39
    Bloggadress: http://camillasvirrvarr.bloggplatsen.se
  • Malla säger:

    Oj du jag är lite seg att svara, hade tänkt lägga upp recepten men har lixom glömt det :P

    Jag skriver här - ska försöka komma ihåg :)



    Biffrätten:

    500 g lövbiff

    1 gul lök

    1 purjolök

    Soya (efter smak och färg, som man vill)

    Potatismjöl och vatten

    En msk eller 2 Hoisin sås



    Stek kött och lök, gör en redning av vatten/potatismjöl - häll över (eh, jag vet inte mängden vatten/pot.mjöl men det kan du säkert kolla på ngn sida :P) kött/lök, smaksätt med soya, salt och peppar.

    Mer än så var det nog inte - det var skitgott!



    Kycklingrätten:

    2 stora kycklingfileer - strimlas och steks

    2 påsar blue dragon sweet and sour

    1 burk vattenkastanjer



    Skitenkelt - skitgott! :D

    jag tror det var alla ingrdeienser men du vet jag improviserade bara så jag kan ha missat ngt :)

    2010-06-30 | 20:32:22
    Bloggadress: http://www.monstermalla.se
  • Sandra säger:

    Ja visst är det, jag älskar också rommen =)

    VI äter alltid det till frukost när vi är i stugan under sommaren, det är härligt det.

    Det blev en till kvällsfika med saltströmming för oss igår kväll =)

    Måste köpa hem mer!

    2010-07-02 | 22:26:26
    Bloggadress: http://sassan86.blogg.se/
  • Sandra säger:

    Ja du får ta och göra det! =)

    Jag föredrar min enbart med mjukt tunnbröd med fil till jag tror att jag skulle kunna leva på det

    2010-07-03 | 18:31:22
    Bloggadress: http://sassan86.blogg.se/
  • Soppe - Nicole's morsa säger:

    Hihi tack, Jag hat varit i din blogg & kikat också lite då & då. :)

    2010-07-05 | 12:17:39
    Bloggadress: http://sbergdahl.blogg.se/
  • Lotta säger:

    Will you mary me?

    2010-07-06 | 23:24:30
    Bloggadress: http://clarycharlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: