Mitt liv som mamma

- Tidsfördriv

Kategori: Våran vardag

Vad heter ni? Hanna & Jonas
Hur träffades ni? På hotellet.
Hur länge har ni varit tillsammans? 3 år och 8 månader. 
Är ni förlovade? 
Japp, sen midsommar förra året. 
Bor ni ihop? 
Jo.
Har ni barn? Ja, våran underbara Wilma :) 
Har båda körkort?
Nej, bara Jonas.
Isåfall, vem kör bäst? Jonas.
Kommer du ihåg er första kyss? Jo det gör jag :) 
Vem sa "Jag älskar dig" först? Det var faktiskt jag.
Vem är äldst? Jonas, 4 år äldre.
Vilka stjärntecken är ni? Jag är tvilling, Jonas vågen.
Vem fyller först på året? Jag. (Fyller i Maj, Jonas i Oktober)
Håller ni i handen på stan? Inte så mycket nu för tiden. Nu har vi ju oftast Wilma med oss, och då är det svårt ;)
Vem är längst? Jonas.
Vem sjunger bäst?
Ingen av oss är nog särskilt bra på att sjunga.
Var nån av er oskuld när ni träffades? Nej.
Kände ni varann innan ni blev ihop? Haha nää.
Vad har ni gemensamt? Ganska mycket. 
Blev du kär i första ögonkastet? 
Ja, det var nästan så att jag vart det ;) 
Har ni någon speciell låt? 
Nja, jag vet inte. Finns någon låt som Jonas lyssnat på som han sagt att han tänker på mig då han hör den. 
Har ni några "fri kort"?
Eeeeeeeeh nej.
Har ni stora framtidsplaner? Nja, stora och stora. En dag flytta till hus, och ett syskon åt Wilma.
Har ni gråtit i varandras armar? Mjoo...
Har ni varit utomlands tillammans? Nä, eller ja till Finland.
Vilket är ert bästa minne? Då våran dotter föddes :)
Vem lagar bäst mat? Vi säger väl JAG ;) Därför att jag lagar mest. Haha.
Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Tar det lugnt, ser tv. Eller sitter framför varsin dator ;)
Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Ja, oftast.
Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? 2 mil kanske.
Blir du lätt svartsjuk? Kan hända, det beror som på.
Brukar ni bråka? Japp! Det gör väl alla? 
Ringer eller SMS:ar ni mest?
Det är olika.
Vilken är hennes/hans finaste kroppsdel? Hela underbara han.
Brukar nån av er prata i sömnen? Eeeh jooo, Jonas brukar prata i sömnen en hel del. Haha!

 

Kommentarer

  • Sandra: säger:

    jag äger ingen camera. och mobiltelefonen, dens sladdar är någonstans i nån kartong :) får bli en anann gång!!! ;)

    2009-03-20 | 09:39:36
    Bloggadress: http://orginoox.blogg.se/
  • hannie säger:

    är på 17. hur många finns de i andra säsongen? jag har inte kollat på flera månader :p glömmer alltid bort.

    2009-03-21 | 11:27:41
  • hannie säger:

    då är vi lika långt ;P

    2009-03-21 | 14:31:11
  • Emma säger:

    Det vet du ju nu :)

    2009-03-21 | 22:32:35
    Bloggadress: http://emmastromback.blogg.se/
  • Hanna säger:

    tack :)

    2009-03-22 | 22:42:47
    Bloggadress: http://hany.blogg.se/
  • Anonym säger:

    hehe vilken söt lista :D

    2009-03-23 | 12:00:57
    Bloggadress: http://petronellllla.blogg.se/

Kommentera inlägget här: