Mitt liv som mamma

- 1 December...

Kategori: Våran vardag

... Och vi har SNÖ på backen! Som jag längtat. Enligt vädret jag såg imorse har dom lovat minus flera dagar i rad, då hoppas jag att snön får stanna nu. För jag vill ha en VIT jul. Så härligare med vitt på marken, mycket ljusare :) Och dels känns det mer som jul då det är snö, än om det inte vore så. Så jippi för det. Och håll tummarna för att snön får stanna :)

Idag då? Har mest myst med Wilma. Hon somnade tidigare i min famn framför datorn. Så jag la ner henne i soffan och där sov hon nästan 2 timmar. Skönt för henne :) Passade på att duscha medans hon sov. Gäller att passa på då man har småbarn. Ni som har barn, ni vet hur det är. Ni andra lär få känna på det så småningom :)

Jaha, vad fan ska man äta till middag idag då? Det är det vanliga problemet. Och frågar jag min karl så säger han (ALLTID) "Jag vet inte... Kom på nå du." Och hur lätt är det? Jag har noll fantasi då det gäller att komma på vad vi ska äta. Känns som att man äter samma mat hela tiden. Alltså att man bara varierar mellan några få rätter. Jag tar gärna emot massor med olika mattips av er :) Behöver inte vara så avancerade rätter. Men vad som helst är välkommet såklart!

Nu ska jag gå och pussa på världens sötaste barn, enligt mig ;)







 

Kommentarer

  • Malla säger:

    Gör som oss, kör temaveckor gällande maten! förra veckan hade vi italienskt och denna vecka har vi grekiskt, en vecka kan man ha husman, osv :) Skitkul och roligt med variation och nya recept! jag ggoglar på det "land" jag ska ha mat från och väljer sen från de recept jag hittar.

    2009-12-01 | 18:04:22
    Bloggadress: http://monstermalla.blogspot.com
  • Ida säger:

    Idag gjorde vi något mycket enkelt.

    Pasta och pastasås.

    I pastasåsen hade jag bacon som jag stekte på, går nog bra med kassler eller skinka om man föredrar det. Sen hällde jag på en sån creme bonjour cuisin burk med smak av vitlök och örter och på det hade jag några jätteräkor och halverade körsbärstomater. Går jättefort och är supergott!

    2009-12-01 | 18:42:45
    Bloggadress: http://storasysteryster.blogg.se/
  • Sandra säger:

    Ja det där med att inte veta vad man ska ha till middag känner jag igen och min sambo svara samma som din, Jag vet inte.. ALLTID =P

    Jag gillar ju mat som går snabbt att göra, vill inte stå vid spisen i flera timmar men dagens middagstips från mig är ugnsbakad lax med potatis och en sås gjord på äpple (äpple passar SUPER bra till lax) det ska vi iaf äta =)

    2009-12-03 | 12:27:01
    Bloggadress: http://sassan86.blogg.se/
  • Tessan säger:

    men nog har ni ju en för jääävla söt flicka =)

    2009-12-03 | 18:55:33
  • malin säger:

    Vad wilma är söt! :) måste komma å hälsa på er snart igen!

    2009-12-06 | 20:07:25
  • Emma O säger:

    Så fruktansvärt SÖT ! ;D

    2009-12-07 | 14:43:32

Kommentera inlägget här: