Mitt liv som mamma

- Duktig

Kategori: Våran vardag

Gud vad vi har varit duktiga idag. Både jag och min lilla gubbe ;)
Först klev jag upp (eller vi klev aldrig upp, vi mös i sängen) med Wilma vid 7. Klockan 8 ville hon inte ligga kvar i sängen med mig, suck ;) Så bara att kliva upp, och vid kl 9 var hon trött igen. Så då gick vi och la oss igen för en tupplur! Somnade ganska fort bredvid mamsen i sängen, och mamsen somnade lika fort ;) Klockan 11 vaknade vi igen, eller då tog Pappa Jonas upp Wilma, och jag fick faktiskt ligga i sängen och dra mig till nästan 12. Och det var sååå skönt!

Nu då jag är förkyld så är det guld värt, för jag orkar inte lika mycket. Hur ska jag orka då Jonas börjar jobba imorgon? Hjälp! Nåja, det ska nog gå bra. Förhoppningsvis går min förkylning över snart :) Halsen har ju blivit bättre iaf, dock inte helt återställd. Men på rätt väg förhoppningsvis!

Sen har Jonas dammsugit, och skurat här hemma. Jag dammtorkade sovrummet, och sen har vi tillsammans storskurat hela toaletten. Så nu är där väldigt fräscht! Känns skönt att det mesta är gjort till helgen då Wilma fyller 1 år. Slipper man städa då Jonas kommer hem från jobbet osv. Det enda som jag måste göra är baka, och det tar emot sååå förbannat. Någon som vill baka åt mig? ;) Nå, vi får se vad det blir för bak.

Ska sedan hänga upp rena handdukar i badrummet, och efter Wilma vaknat efter sin tupplur som hon har just nu ska vi åka och slänga nå skräp och sedan sno mammas tvättmaskin för ett tag ;) Vet inte om jag berättat det?! Jag har äntligen en EGEN tvättmaskin!!! Väntar bara på att få den ikopplad, vilket kanske blir till veckan ;) Rörmockar´n skulle iaf komma början på veckan. Och rörmockar´n är ju då självklart min käre storebror :) Och elektrikern hoppas jag har tid snart också, och han är min mosters man! Såå det löööser sig ;)

Nää, kanske man skull ta och ta på sig nå kläder. Man har ju städat halvnaken här hemma, både jag och min gubbe :) Haha!

Update ----->

Nu har vi varit och startat tvättmaskinen hos mamma, slängt skrot, och varit på coop och handlat grillkol. Har precist satt klyftpotatis, morötter, kålrot och selleri i ugnen. Till det så blir det grillade kycklingfileér. Det kurrar i magen redan ;) Ska bli gott med mat. För om jag ska vara ärlig så har jag inte ätit något idag än. Så blir det då man är förkyld, och inte känner någon hunger, och knappt sugen på mat överhuvudtaget. Men nu ska det bli riktigt gott med mat faktiskt :)

Vad sker ikväll? Ja, ska och starta en till maskin med tvätt efter vi ätit middag. Men sen?

Kommentarer

  • Angelika säger:

    hahaha, ja inte trodde jag då att någon skulle ta åt sig av det jag skrev. men som du skrev, dom var nog inte på humör för lite skoj ;P



    Ja det var jätte gott med Kräftor. Ni får ta och köpa och smaska i er någon dag :)

    Snart fyller lillgumma 1 år, herregud så tiden flygit iväg!! Storgumman snart! =)



    Förstår att du längtar tills tvättmaskinen är i kopplad. man får så mycket tid över med egen tvättmaskin! =) PUSS

    2009-08-16 | 21:54:06
    Bloggadress: http://www.angelpuss.webblogg.se.
  • Bea säger:

    mysigt att hon kan somna med dig!

    Deion skulle aldrig få ro... då far han bara omkring och hoppar och kastar kuddar det spelar ingen roll hur trött han är men min säng är tydligen en lekplats :) jag saknar då han var bebis ocg brukade kunna somna med mamma :)

    2009-08-16 | 22:04:45
    Bloggadress: http://sannabertils.blogg.se/
  • Sandra: säger:

    hahaha ;) SÅ! är ni också förkylda, SÅ TREVLIGT...! huvva!!! vad kul att du skriver igen, det är DÖTRIST när jag varit in på din sida och fått läsa gammla inlägg-äntligen lite nyheter ;)

    2009-08-17 | 08:13:11
    Bloggadress: http://orginoox.blogg.se/
  • Hanna ♥Noah & Davids Mamma♥ säger:

    Skönt att ha en gubbe som bryr sig :)

    Jag är också tok förkyld och har feber =/ Inge kul att behöva ta hand om 2 barn helt själv då..



    Kram

    2009-08-17 | 17:34:36
    Bloggadress: http://ekstromhanna87.blogg.se/
  • Hanna ♥Noah & Davids Mamma♥ säger:

    Skönt att ha en gubbe som bryr sig :)

    Jag är också tok förkyld och har feber =/ Inge kul att behöva ta hand om 2 barn helt själv då..



    Kram

    2009-08-17 | 17:43:07
    Bloggadress: http://ekstromhanna87.blogg.se/
  • Johanna säger:

    Tack! Jo, jag tror det flesta GodHjärtade hade gjort det. :D

    2009-08-17 | 23:24:20
  • Sandra säger:

    japp :) jahaja. tom de, ja vi hostar inte, vi snorar bara :) men det har slutat rinna på oss alla, så vi är på bättringsvägen..

    2009-08-18 | 07:44:20
    Bloggadress: http://orginoox.blogg.se/
  • Angelika säger:

    Ja tack det fick jag! =) Har slut pengar på mobilen och har inte orkat fylla på den.. jag vet inte om vi kan komma på fredag. Men annars kanske vi kan komma till veckan och gratta henne ist? :) Lillgumman, förstå ett helt År!! hihi

    2009-08-20 | 09:48:59
    Bloggadress: http://www.angelpuss.webblogg.se.
  • Malin säger:

    Tjo! Kul att du hittat till min blogg :) Jobbigt att vara förkyld :( Hoppas du blir frisk snart!! :)

    2009-08-20 | 20:51:19
    Bloggadress: http://uppfylldonskan.blogg.se/
  • jennipher säger:

    Ja, det kan jag absolut :) Skicka ett mejl bara med bild/bilderer till headern, och lite hur du har tänkt med färger så fixar jag det :)

    2009-08-21 | 11:35:48
    Bloggadress: http://nilssonjennipher.blogg.se/

Kommentera inlägget här: