Mitt liv som mamma

Fredag

Kategori: Våran vardag

Fredag kväll och jag sitter och gäspar, kanske man går o sover... Eller nja, inte ännu. Det känns alldeles för tidigt :)
Har kikat på idol och mina favoriter gick till final :) YES! Robin var för mesig för min smak. Usch... 

Wilma har sovit i en och en halv timme nu, hoppas hon sover för natten. Skulle vara rätt skönt. Kan ju hända att hon vaknar och vill ha lite mat, men då tror jag hon somnar om sen :) Hoppas jag iaf! Nu när hon sovit såhär länge så borde hon ju göra det. Nåå, man vet aldrig. hon är en nattuggla ;) Somnar sent gör hon. Hon äter sitt sista kvällsmål vud halv tolv - tolv. Och är vaken en stund efter. Så hon brukar somna mellan 1-2. MEN, då sover hon heeeeeeeela natten, och det är fruktansvärt skönt. Då brukar hon vakna allt från kl 9 och framåt. Jag får såå mycket sömn, så jag är oftast utvilad :)

Vad har hänt i veckan då? Inte allt för mycket skulle jag vilja påstå :) Mest bara lugnt o myst på. Varit hos mamma o pappa, badat bastu, och det var grymt skönt! Sen så har jag bakat kola kakor, och goda blev dom ;) Mummms.

Idag har jag varit på efterkontroll, som vi får göra, vi som fött barn, haha. Det gick bra det också :) Då har man det ur världen. Mina kära syster var barnvakt åt Wilma medans jag var där. Sen tog jag mig en promenad ner på stan och handlade lite mat åt Wilma, och var en sväng på systemet och handlade lite götta.

Nu har jag tagit mig ett glas med hallonsoda (mina absoluta favorit läsk) och en snickers. Sitter i soffan o bara slöar. Wilma lät nyss, men jag gav henne tutten så får se om hon somnar om. Än så länge är det tyst iaf. 
 Ska fortsätta tråka nu.

BANANER I PYJAMAS! ;) Hand i hand.






Kommentarer

  • hannie säger:

    åh! är det vi de ?! ;)

    2008-12-05 | 22:55:23
    Bloggadress: http://hhaanniiee.blogg.se/
  • hannie säger:

    wohoo jag fick vara med i din blogg :D:D

    2008-12-05 | 23:30:37
  • Angelika säger:

    Ähh snick snack! Alfred har aldrig sovit så mycket som wilma gjort/gör, så hon är ju super lätt att ha och göra med. så skyll inte på henne ;-P Haha systemet? du/ni som inte skulle dricka på JÄTTE länge efter att ni fått barn, hehe.. där ser du att man visst kan roa sig! ;)

    2008-12-06 | 00:04:41
    Bloggadress: http://angelpuss.webblogg.se/
  • hannie säger:

    jaa fasen så coolt, hihi :D

    2008-12-06 | 11:02:04
  • STYLE BY B'N säger:

    nice blog :) many hugs!

    2008-12-06 | 22:03:26
    Bloggadress: http://sabinadurebrandt.blogg.se/
  • Therese säger:

    mysig blogg :)

    2008-12-06 | 22:09:39
    Bloggadress: http://onlythereseolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: