Mitt liv som mamma

- Natt

Kategori: Våran vardag

Vet inte vad det tagit åt Wilma om kvällarna? Hon somnar som vanligt, sen vaknar hon antingen tok grinandes, eller bara vaknar, ställer sig upp och ska absolut inte somna om. Lägger man henne igen så efter någon minut så tok grinar/skriker hon. Även fast man försöker lugna henne så går det inte. Hon blir inte lugn förrän man tagit upp henne. Ikväll somnade hon just före halv 9, och vaknade kvart i tio. Det var givetvis samma visa nu ikväll som jag beskrivit ovan. Tokgrin då jag la ner henne igen. Försökte lugna henne, men det gick verkligen inte. Tidigare brukade hon bara vakna en gång på natten och äta, sen somna om igen. Men nu vet jag inte vad som hänt? Då hon gjort såhär i typ 1,5-2 veckor nu och varit såhär ledsen.

Jonas gick och la henne nu.

UPDATE

Hon vägrade somna med pappa, grin grin. Och Jonas korta tålamod (sry älskling, men vi vet att du har det. Och det vet du själv;) Så kom han upp med henne igen. Så jag tog över, tjurig som jag är tänkte jag att hon måste ju sova. Klockan är mycket nu! Super mycket för en så lite flicka som Wilma. Hon grina lite, men gav henne lite dricka, sen blev hon lugn och somnade :) Så nu äntligen sover gumman, i VÅRAN säng. Verkar som att hon sover bättre där än i sitt eget rum. Skulle hon ha somnat om i sin säng, i sitt rum så hade hon säkert vaknat vid 4-5 tiden igen, så har hon gjort förut iaf. Tryggt att sova hos mamma och pappa ;)


Är det någon som varit med om samma sak? Vad kan det vara? Är det en fas? Mardrömmar, så hon inte törs somna om igen? Fler tänder som spökar, så hon har jätte ont i munnen? Eller vad är det?

Jag vill bara att hon ska kunna somna lugnt och fint och få sova en hel natt någon gång. Skönast för henne själv. Våran gogumma :) Några tips?


GODNATT!


Kommentarer

  • Theresan säger:

    mitt i allt kan det vara en kombination, är så svårt att ställa diagnos med småbarn som inte har specifika symtom.

    är det en fas går det ju över, vet att saga har än sina faser. ibland vaknar hon alldelens svettig och grinandes, noah har det hänt 2 ggr med också. man får tänka på att dom bearbetar allt som händer om dagarna under natten så det kan nog bli mkt för dom små ;)

    dessutom tänder kan vara djävulen själv, vet själv då visdomständerna härjar hur dåligt jag mår.



    :) ni gör ju det ni kan, ger henne trygghet m.m. mer än så kan man inte begära :)

    2009-11-11 | 00:56:42
    Bloggadress: http://theresan.blogg.se/
  • Hanna säger:

    Herman har oxå haft perioder då han vaknat och gråtit så där hysteriskt nästan som att han skulle ha ont någonstans eller vara rädd för något, jag tror det kan vara att dom börjar drömma det är något dom tidigare inte varit med om så då blir dom rädda. Det kan även vara tänderna oxå för jag har märkt att Herman sover dåligt när han håller på att få en tand. Men tro mig det går över men det är jobbigt när det håller på, hoppas det blir bättre snart. Kram kram.

    2009-11-11 | 08:27:47
    Bloggadress: http://mammahanna.wordpress.com
  • Theresan säger:

    Jo nog blir det bra, drömmar och tänder kan vara lite läskigt ibland.. blir ju jobbigt för både barn och föräldrar.

    vad bra att det gått bättre nu ikväll då, bara o hoppas att det är back on track nu då :)

    2009-11-11 | 22:41:44
    Bloggadress: http://theresan.blogg.se/
  • Helené - Mamma till Elton säger:

    Vi har exakt samma sak här hemma! Ligger i sängen med Elton just nu, som vägra somna om, men till slut så!

    2009-11-11 | 23:05:51
    Bloggadress: http://missh.blogg.se/
  • Sandra säger:

    EXAKT samma med Dennis, men nu efter 5 veckor har det lugnat ner sig. han har sovti 3 nätter i rad.

    Dennis har fått en bakterie infektion i magen + att det kommer 4 st kindtänder så det är nog en kombo av detta skulle jag tro.



    Men jag har också för mig att kring 1år brukar dom ha nån knas period.. men ja jag vet inte

    här har det då börjat gå över iaf

    2009-11-12 | 12:25:24
    Bloggadress: http://sassan86.blogg.se/
  • Angelika säger:

    Det går nog över ska du se! :) Nog har alfred varit sådär också, och jag vet att jag funderade en massa på vad orsaken kunde vara. men det finns så mycket som försegår i deras lilla kropp och deras tankar.. Så Håll ut! :-)

    2009-11-12 | 23:33:14
    Bloggadress: http://angelpuss.webblogg.se/
  • Emma säger:

    Ne jag vet :)

    Vi hade det super!! Men nog var det skönt att komma hem igen speciellt då gossen blev så glad :)



    Det går nog över snart för Wilma, är nog säkert bara något som varar en stund lr så tänder..

    2009-11-13 | 22:02:51
    Bloggadress: http://emmastromback.blogg.se/
  • Sandra säger:

    ja visst är det jobbigt när maninte är van vid det.

    får hoppas att det får över snart!!

    2009-11-13 | 22:27:41
    Bloggadress: http://sassan86.blogg.se/
  • sandra säger:

    det går över. är nog bara en fas man går igenom, liksom allt annat ;) william har för två dagar sedan börjat sova nästan hela nätter, jag slutade amma förra fredagen, idag alltså snuttfri 1v. fyfan så skönt. överlycklig det känns verkligen helt befriande. jag trodde aldrig jag skulle amma såhär länge som jag gjort. och jag lär nog inte göra det igen heller. haha!!! nehe, åter till ditt. det går nog över, låt henne sova med er då! jag tycker det är mysigt, kanske är det tänderna? drömmar? hmm. alla dina punkter kan ju vara korrekta. men somsagt. ni hade så tur tidigare med wilma, nu får ni känna på lite motgångar ni med som skrattade åt mig ;) muahha. nu skrattar jag åt ER! puss puss

    2009-11-20 | 21:58:38
    Bloggadress: http://orginoox.blogg.se/

Kommentera inlägget här: