Mitt liv som mamma

- Måndag, ny vecka och nya tag

Kategori: Våran vardag

Så var det Måndag då igen. Helgen går som vanligt lika fort varje gång Jonas är ledig. Jobbar han så går den jätte sakta. Tråkigt tycker jag. Men vi har ändå hunnit med en hel del.

Fredag, var och lämna prov på vårdcentralen, dom skulle ringa upp vid 5 så jag skulle hinna hämta ut medecin om jag skulle behöva det. Ingen ringde, så min kväll slutade med akuten besök för min del. Jippi! Visade sig att dom skulle ha ringt på eftemiddagen men aldrig gjort det. KUL!

Lördag for vi till mamma och pappa, bara jag och Wilma. Jonas stannade hemma och fixade sin dator som inte mådde så bra. Men det var tydligen tangentbordet som fått fnatt. Skönt det! Så jonas kom till mamma och pappa då han var klar. Åt god mat där! Mums :) Sen hem. Låg endast i soffan med mitt täcke och kudde, hade så ont. Men gick över vid midnatt, och sen dess har jag inte haft ont alls, så skönt!

Söndag, Farsdag. Var först i Sangis och åt lunch och sen tårta på det. Sen hem till civilisationen igen, fira min pappa.  Bjöd honom på middag. Tacos, och kyckling med fajitas. Fan så gott! Sen var det bara mys i soffan, med chips, dipp, pepsi, Johan Falk och min älskling :)

Nu har Wilma precis ätit lunch. Så jag har planer på att gå ner på stan och handla. Smöret är nästan slut. Bäst att byta till en torr blöja och ta på sig ytterkläderna och bege sig ut i snön. Ha en bra dag mina vänner!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: