Mitt liv som mamma

Bloggtorka?

Kategori: Våran vardag

Jaa jag tror nog att jag har bloggtorka, vet som inte riktigt vad jag ska skriva om. Därför blir det inget :) Men jag ska försöka skärpa mig, så inte Josse behöver påpeka varje vecka att jag ska uppdatera ;)

Har nyss avnjutit 2 goda räkmackor. Vi var inte hungriga då det var middagsdags, så vi uteslöt middagen idag och gjorde mackor istället nu ikväll. Jag gjorde räkmackor :) 2 stycken avlånga mackor. Med massa sallad, vanlnig ost, gurka, lite dill och självklart räkor och toppad med lite majonäs :) Fotade den också. Och det ser ut som om det var jävligt mycket, men det ser mer ut än vad det är. För då jag hade gjort mackorna så hade jag kvar en massa räkor. Så jag strödde ut det runtom på hela tallriken.

Här får ni en bild. Bli inte förskräckt nu ;) Haha.



Idag upptäckte jag att gummans andra tand där nere har kommit upp. Inte konstigt hon sov oroligt här en natt för ett par dagar sen :) Söthjärtat. Ser så gulligt ut, då man börjar se den ena tanden mer och mer. Och nu har hon fått en till bredvid. Hon börjar bli stor nu :) Ingen liten bebis nå mer. En stor bebis, våran bebis :) Igår köpte jag ett par solglasögon åt henne, det behövs. Hon gillar inte då hon får solen i ögonen ;) Hittade ett par på kids and teens, med resår band runt om huvudet. Perfekt då man kan ställa in hur stora dom ska vara. Lånade Wilmas kusins solglasögon åt henne en gång, men dom ramlade bara ner för näsan. Så dom här är super bra :D Är vanliga solglasögon annars, men är just vid ögonen en gummikant så det inte ska trycka så mycket, super super. Imorgon ska vi ut och ta oss en långpromenad, Jonas är ledig. Det ska bli skönt :) Ska vi nog gå ner och göra lite ärenden på samma resa.

Här håller vi på att ta på henne brillorna. Hon sitter i sin gåstol med pyamasen på, så söt ;)



Och här är dom på. Visst är hon söt? :)



Nu får det vara nog med blogg för idag ;) Haha. Och hoppas på att det kommer ett inlägg snart igen!

Kommentarer

  • sandra säger:

    hehe :) gulligt. wille skulle aldrig låta dom sitta kvar!!!

    hoppas ni mår bra, har fint väder osv kramis

    2009-05-12 | 21:25:11
    Bloggadress: http://orginoox.blogg.se/
  • Josse säger:

    Okej, det är ju inge bra om vagnen blir för liten fort. Undra hur det är på crescentvagnarna som vi köpt, det lär ju märkas ;) Ja men precis smaken är som baken och tur är väl det!



    Hihi nåå vad söt hon är i sina brillor :) Kul med en uppdatering också! Att man ska behöva säga till dig ;D



    Dom där räkmackorna såg ju sjukt smarriga ut också, det kanske man borde göra någon dag!



    Brukar du förresten gå på spinning eller något sånt? Det rekommenderar jag (såklart!) som träning om du vill fettförbränna (som du skrev om i inlägget ovan). Kram kram!

    2009-05-12 | 22:33:58
    Bloggadress: http://annajosefin.bloggagratis.se
  • Hanna säger:

    hahahaha va söt hon var med dom på :D

    2009-05-12 | 23:01:42
    Bloggadress: http://ekstromhanna87.blogg.se/
  • Veronica säger:

    2009-05-12 | 23:14:25
  • Veronica säger:

    Hoppsan.. råkade skicka kommentaren iväg lite för tidigat:)

    Villken söt tuffing, med solbrillor:)

    Mums.. den där räkmackan såg ju för mumsig ut!:)

    Älskar räker

    2009-05-12 | 23:17:45
  • Mia H säger:

    hahaha vad söt hon var med brillorna =)

    2009-05-13 | 17:44:16
    Bloggadress: http://metrobloggen.se/miamiau
  • Anonym säger:

    hahah men gud! hur söt får man bli :D

    2009-05-18 | 23:17:12
    Bloggadress: http://petronellllla.blogg.se/

Kommentera inlägget här: