Mitt liv som mamma

Recept på begäran

Kategori: Recept

Just det, recept på begäran var det jaaa...

Vi börjar väl med dom omtalade Tacomackorna ;)

TACOMACKOR ca 10 stycken (Vilket jag gjorde iaf)

800 g köttfärs (Vart kvar lite)
2 förpackningar med tacokrydda
1-2 burk creme fraiche vitlök (1 burk räckte precis, fast då hade jag inte så mycket som jag hade velat på varje)
Chilisås (Ett par droppar på varje macka)
Ost

Såhär gör du:

Sätt ut mackorna på en plåt med bakplåtspapper på, och smöra på mackan.
Stek köttfärsen, och tillsätt tacokryddan
Sätt sedan köttfärsen på mackan, ungefär så det blir 1-2 cm tjockt.
Droppa några droppar chilisås
Bre ut creme fraiche på sådet täcker köttfärsen (Är så gott, så man kan sätta endel, men kom ihåg att ha nog mycket creme fraiche så det räcker ;)
Och hyvla sedan ost och täck mackan. In i ugnen på 175 grader.
Tiden är svår att säga, men ni ser ju då osten börjar få färg. Det är ju en smaksak :)

S V I N G O T T !

Kommentarer

  • Malla säger:

    Mmm, ska testa det ngn dag! Låter smaskens :) Och ja,om det ska bli nåfler barn gjorda sålovar jag det blir innan 35 iaf!

    2009-01-02 | 22:35:27
    Bloggadress: http://monstermalla.blogspot.com
  • Emma säger:

    Åhh det lät ju gott :) Fast är nog inte så bra att man sitter och läser sånt här när man är hungrig :)

    2009-01-02 | 23:02:39
    Bloggadress: http://emmastromback.blogg.se.
  • Ida säger:

    Tack för ditt stöd, det värmer. Är en nära anhörig som är sjuk.. :S



    Det där lät sjukt gott måste jag säga. Kanske man borde prova..

    2009-01-03 | 22:27:17
    Bloggadress: http://storasysteryster.blogg.se/

Kommentera inlägget här: