Mitt liv som mamma

Banangröt

Kategori: Våran vardag

Mun gumma älskar banangröt! Hon blir alldeles tyst då hon äter det :)
Hon riktigt njuter. Mmmmh säger hon ;) Hihi.

Vad har hänt idag då? Int ett skit, tömt diskmaskinen, fyllt den och startat den. Bara mojsat.
Blåser så kallt ute, så ides inte gå ut idag. En annan dag, kanske imorgon? Någon som vill hänga med? :) Om det inte är så kallt vill säga. Åååh jag vill börja simma typ nu. Men nej, jag måste vänta till mina små sår har läkt, på brösten. Men dom är snart borta. Sen måste jag bara införskaffa mig en baddräkt! Ingen bikini nå mer, tack. Inte på badhus iaf, inte med dom fina bristningarna och den hängande och sladdriga magen. Haha.

Har ju iaf slutat äta godis om veckorna, bara på helgen! Viktigt...
Sen så småningom (SNART, väldigt snart) ska jag börja simma. Plus alla promenader då såklart! Så förhoppningsvis försvinner det ett och annat kilo så kanske man blir smal någon gång i sitt liv. Åtminstone lite mindre. Yey! Man får kämpa :) Och det ska gå. Det går, bara man vill och är tjurig! Ska jag väl kunna vara? ;)

Sen till helgen blir det SPEL, sällskapsspel nämligen. Per och vi. Och så skulle väl han fråga Leffe om han skulle komma och vara med så kan man ju köra spel med lag. Kan ju vara kul :) Om han nu kommer ihåg att fråga honom????????? Så du kan väl se detta som en liten påminnelse åt dig, Pertan, Perra, Pellebooi, Per. Ja whatever... Du vet vem du är. Hoppas jag!


Och just det ja... Wilma vände sig NÄSTAN igår kväll, satte det ena benet över det andra. Dock var det bara armen som tog emot, så snart vänder hon sig. Det är nära nu mina vänner :)

Slänger in någon bild på Wilma från då hon ätit banangröt idag :) Sötnosen min.





Kommentarer

  • sassan säger:

    Jaa det får vi verkligen hoppas att vi får =) finns det inget du kan smörja på brösten som hjälper det att läka lite fortare? inte kul kan jag förstå!!



    Jag fick också en del bristningar, har hört att om man solar så bleknar dom fortare. men om det ligger nån sanning i det vet jag inte men kanske värt ett försök, har tänkt att jag ska börja sola lite men har inte fått tummen ur ännu =)

    2009-01-14 | 21:12:26
    Bloggadress: http://sassan86.blogg.se/
  • Hanna säger:

    Synd att du bor så långt bort ju gumman, annars hade vi kunnat simma och gå promenader ihop sen :) Jag ska gå ner alla mina fetto kilon fort som fan sen när ungen kommit ut... har bestämt mig för att sluta äta en massa skit och bara äta kycklingsallad varje dag och gå ut och gå och sen börja träna lite smått.. hehe din lilla tjej är så söt ^^

    2009-01-14 | 21:12:28
    Bloggadress: http://ekstromhanna87.blogg.se/
  • Helené säger:

    Tack tack :) Fick dom av mamma o pappa i julklapp, så jag vet inte. Men ska fråga mamma i morron :D

    2009-01-14 | 21:49:19
    Bloggadress: http://missh.bloggagratis.se
  • Helené säger:

    Jag ska göra de ;) Återkommer!

    2009-01-14 | 23:21:02
    Bloggadress: http://missh.bloggagratis.se
  • sassan säger:

    Ja jag fick ju inte så himmla mycket ändå men borta är dom ju inte ännu, så jag tänkte testa iaf o som du skrev man blir ju brun om inte annat eller ja jag brukar bli röd flinar

    2009-01-15 | 12:33:32
    Bloggadress: http://sassan86.blogg.se/
  • sassan säger:

    Andreas mamma har nämt det nu när du säger det. Hon hade träffat dig o din mamma i sommras o då berättade hon att han vart dagbarn hos din mamma =)



    Jo tror det var en kanin faktiskt, minns att ulla berättade att han tappade bort den o var helt förstörd stackarn =)

    2009-01-15 | 20:18:15
    Bloggadress: http://sassan86.blogg.se/
  • Josefine säger:

    Känner igen fenomenet, sonen gillar också banangröt, ja allt med banan elle rfrukt faktiskt!

    2009-01-16 | 15:38:44
    Bloggadress: http://blaeld.blogg.se/

Kommentera inlägget här: