Mitt liv som mamma

Tidsfördriv som jag snodde av Helené

Kategori: Allmänt

Vilken svordom använder du mest?

* Faan.


Äger du en iPod?

* Nej!


Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

* Använder den aldrig, använder mobilen istället.


Hur många resväskor äger du?

* 0.


Använder du flip-flops?

* Nej, jag tycker det är äckligt mellan tårna.


Var köper du dina matvaror ifrån?

* Vi handlar alltid på coop.


Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?

* Tar den nog hellre.


Vilken var den senaste filmen du såg?

* Forgetting Sarah Marshall, fast har inte sett den klart ännu.


Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?

* Det spelar ingen roll.


Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?

* Ett HUS!


Har någon någonsin kallat dig lat?

* Ja, massor av gånger! Haha.


Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?

* Nej, aldrig.


Vilken är världens bästa artist/grupp just nu?

* Det är så olika.


Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?

* Nej, icket.


Vad åt du till middag senast? 

* Tacos.


Använder du huvtröjor?

* Jo ibland, oftast med dragkedja isåfall.


Kan du vissla?

* Självklart!


Vem var den senaste som ringde dig?
* Jonas.


Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?

* Virvelvinden kanske? Då jag fick åka, vart inge sånt i somras iaf. Haha.


Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?

* Men självklaaaart. Här i Kalix pratar folk bakom ryggen om allt o alla.


Vilket riktnummer befinner du dig i?

* 0923


Tittade du på tecknat när du var liten?

* Javisst.


Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?

*  Ingen aning!?


Hur många syskon har du?

* 2, en storebror och en storasyster.


Är du blyg inför det motsatta könet?

* Nja, det beror på.


Vilken film kan du alla replikerna till?

* Vet ej?


Äger du några band t-shirts?

* Nä, herregud nej.


När flög du senast?

* Det var nog då jag spelade handboll, så det är ett bra tag sen sist.


Hur många stolar står kring ditt köksbord?

* Fyra stycken.


Läser du för skojs skull?

* Nej.


Pratar du några andra språk?

* Engelska kan jag väl göra mig förstådd på, hoppas jag ;P


Diskar du din egen disk?

* Nej, det sköter våran diskmaskin om ;)


Har du gråtit offentligt?

* Jag vet faktiskt inte.


Har du en stationär dator eller en laptop?

* Både och ;)


Försöker du alltid lära dig nya saker?

* Nej, inte alltid.


Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?

* Isåfall en tatuering, men vet inte vad o vart.


Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?

*  Nej, det borde han inte. Tjejen kan väl lika gärna bjuda?


Kan du kasta macka?

*  Japp!


Har du någonsin varit på Jamaica?

* Nope.


Vad har du med dig in på bion?

* Goodis o en dricka oftast ;)


Vem var din favoritlärare och varför?

Min mellanstadielärare - Eva Nilsson.


Har du dejtat någon av en annan religion?

* Nej. Jag har bara haft min älskade Jonas :)


Vad har du för väder?

* Regn... BLÄ!


Har du en favoritblogg?

*  Inte bara en, utan ganska mååånga ;)


Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?

* Jag hade inget favvoämne.


Gillar du att flyga?

* Ja! 


Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?

* Humor.


När sov du senast på golvet?

* Det var i somras, i stugan.


Vilken är din favorit drink?

* Vet inte om jag har någon!?


Vilken är din mammas hemstad?

*  Kalix, nog för att det inte är någon stad. Det är en ort.


Din pappas hemstad?

* Kalix där också.


Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?

*  Jag behöver nog inte så många ändå ;)


Är dina dagar fullbokade och stressiga?

* Nej, inte det.


Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?

* Haha nej.


Vilken är din favoritfrukt?

* Nektarin.


Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?

* Neeeeej, isåfall är det mycket man inte kan äta.


Hur gammal blir du nästa födelsedag?

*22


Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?

* Njaa, men jag är rätt duktig på att stava.


Tror du på liv på andra planeter?

* Hmm, vet inte riktigt.


Vem var den sista personen som gjorde dig arg?

* Kanske Jonas, haha. Han retades så mycket ;P


Tror du att Gud är man eller kvinna?

* Ingen kommentar.


Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?

* Spelar ingen roll.


Hur valde dina föräldrar ditt namn?

* Dom hade 3 alternativ. Elin, Sara eller Hanna. Det blev Hanna,antagligen för att dom tyckte om det bäst :)


Gillar du senap?

* Nej fyfan så äckligt!


Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?

* Det finns dom som har det värre.


Skulle du någonsin hoppa fallskärm?

Aldrig i hela mitt liv.


Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?

* Vet inte.


Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?

* Nej.


Tycker du om att krama folk?

* Jaa, speciellt Jonas :)


Skulle du säga att du är trendig?

* Nja, bara ibland.


Äger du en digitalkamera?

* Japp.


Vilka kändisar har du blivit jämförd med?

* Det var någon som kommenterade ett kort på mig att jag var lik Lindsay Lohan, HAHA!


Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?

* Jo, det är väldigt irriterande.


Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?

* Ingen.


Vad är du allergisk mot?

* Kiwi, det som är så gott. Börjar klia så hemskt i halsen.


Får du dåligt samvete efter du ätit kött?

* Nej absolut inte. Skulle aldrig kunna sluta äta kött! Tänk dig en sommar utan grillat? Gud vilken plåga.

Kommentarer

  • Helené säger:

    Roligt o läsa :) hihi

    2008-10-09 | 13:51:35
    Bloggadress: http://missh.bloggagratis.se
  • Anonym säger:

    va fint du gjort där uppe i bloggen :D Hur är det med er allihopa ? allt frid o fröjd ? ;D

    2008-10-12 | 17:42:31
    Bloggadress: http://petraa.webblogg.se/
  • carro säger:

    hatar alla utom honom ;D

    2008-10-12 | 22:22:14
    Bloggadress: http://caarroekholm.blogg.se/
  • carro säger:

    HAHAHAHA! kul skämt hanna, jag skrattade nääästan ihjäl mig!

    2008-10-13 | 16:51:51
    Bloggadress: http://caarroekholm.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Okeisy daisy;D

    2008-10-13 | 19:55:32
    Bloggadress: http://petraa.webblogg.se/
  • sassan säger:

    HAr du provat bröstvårts kräm? eller bara smörja med bröst mjölk? Kan tänka mig att det gör rejällt ont när hon ska till o äta usch! Hoppas det har blivit bättre iaf!

    2008-10-14 | 17:13:35
    Bloggadress: http://sassan86.blogg.se/
  • carro säger:

    hahaha;D men så långt kommer jag inte gå :D

    2008-10-14 | 19:25:58
    Bloggadress: http://caarroekholm.blogg.se/
  • Ewe säger:

    Haha, jo man måste ju bunkra upp med lite fika :)

    Jodå, kom förbi bara så :D

    2008-10-15 | 06:37:32
  • Ewe säger:

    Jag gör nog inget spec :) Så kom om du har möjlighet :)

    2008-10-15 | 11:14:55
  • hannie säger:

    uppdatering tack :D

    2008-10-15 | 18:48:03
    Bloggadress: http://hhaanniiee.blogg.se/
  • Theresan säger:

    Jo gick upp typ 15 med saga men gick inte ner det efter födseln, bara några kilo. Sen gick jag upp några efter jag slutade amma. Så blev lite less för man mår ju inte bra av att vara överviktig. Men vägde mig ikväll o hade faktiskt gått ner 1 kilo men tror jag kommer lägga på mig tillslut ordentligt :) det absolut värt det och mer. Fick foglossning med saga någon månad innan hon föddes o det var ett rent helvete när man lagt på sig så mkt vikt. Men samtidigt så är det inget man kan rå för i det stora :)

    2008-10-15 | 23:49:45
    Bloggadress: http://theresan.blogg.se/
  • hannie säger:

    OKEJDÅ!:D

    2008-10-16 | 09:46:55
    Bloggadress: http://hhaanniiee.blogg.se/
  • Angelika säger:

    Jo det tycker jag också. men blir ju fasiken bara värre och värre :´(

    2008-10-16 | 21:06:00
  • sassan säger:

    hmm ja det var ju inte bra. Men har dom inga tips på BVC hur du får bort det då?

    2008-10-17 | 15:03:00
    Bloggadress: http://sassan86.blogg.se/

Kommentera inlägget här: