Mitt liv som mamma

- 19 Juli 2008 -

Kategori: Allmänt

Dagarna i stugan gick fort, men skönt var det :) Morgon bastu, tidiga mornar. Igår blev jag väckt av att Jim stod o stampade med foten i golvet så att jag skulle vakna. Klockan var då 7:20 :) Jag som hade ställt klockan på 8:30. Men jag steg upp o gick o lekte med Jim, så att Jonas skulle få sova ut :) Vi hade även en spelkväll, solning, god mat o massor av annat! Vi åker tillbaka snart :) Imorgon kväll kanske? Eller så på Måndag.
Tror det blir imorgon kväll efter Jonas jobbat klart. Sitt allra sista arbetspass, sen väntar 4 veckors semester :)

FAN va skönt det ska bli. Bara vara o njuta o göra precis vad som infaller en. Och självklart vänta med spänning på att våran underbara bebis där inne ska komma ut :) Och sen få komma hem från BB o allt vad det innebär. Att få visa upp sin skatt för alla, gud så underbart. Undra vem den kommer vara lik? Spännande :)

Tänkte ta o städa klart lägenheten idag, så mycket som jag orkar... Det mest rä ju gjort i stort sett. Tänkte bara dammtorka i vardagsrummet o datarummet. Där är redan golvet skurat, Jonas gjorde det igår. Men jag orkade inte dammtorka, jag somnade redan efter kl 9 i soffan igår kväll. Då hade jag dammtorkat i köket o sovrummet, tagit bort sängkläderna från sängen, dom var ute på balkongen o vädrade. Vaknade halv 1 inatt på soffan, Jonas som väckte mig o sa att vi skulle gå o sova.

Och då kom jag på... FASEN, vi har ju inte bäddat rent i sängen ännu o drog en djup suck...
 
Jonas låtsades som ingenting, o sa att det går fort. Då jag kom in i sovrummet så hade han redan gjort det! Åh va glad jag blev :) Han är underbar! Är ju SÅ skönt med renbäddat, så jag ville duscha innan jag la mig, även fast klockan var mycket, är ännu skönare att lägga sig nyduschad, speciellt då man hade blivit varm tidigare då man städade, så man ville ju vara fräsch :) Åh så gott jag sovit inatt! Som en prinsessa bredvid min prins :)

Nu är jag godissugen, eller snarare chokladsugen! ;) Ovanligt? Neeeej. Hur ska jag klara mig utan choklad sen då jag ammar? Det kommer att bli tufft, jag som ÄLSKAR choklad!

Nä, nu ska jag gå o göra någon nytta, typ dammtorka vardagsrummet. Eller ja, snaaart iaf ;)
Ciao...


Jonas, jag älskar dig ♥




Kommentarer

  • Helené säger:

    Underbart de låter :) Chokladen kommer bli ett stoooort problem för mej med :/ Hua! Fasra redan ;)



    Härligt att h*n är fixerad!

    Nää, inte en ända känning.. Börja fundera på om jag är med barn eller inte ;) Haha! Vill ju att de ska hända nått nu eller i morron när vi förhoppningsvis är klar med tapetseringen :D De skulle vara prima!



    Mamma har ju hela tiden sagt på onsdag hon, den 23 så jag hoppas på de :)

    2008-07-19 | 12:13:21
    Bloggadress: http://missh.bloggagratis.se
  • Helené säger:

    Jamenvisst ;)



    Vilken vecka är du i nu då? :)



    Ja, Jag hoppas de blir snaaaart! Jag har börjat få så jävla ont i händerna o handlederna :/ Skit jobbigt! Kan inte böja fingrarna..

    Haha, nää väskan är fortfarande inte packad ;) Men vi ska fixa de i kväll :)

    2008-07-19 | 13:12:30
    Bloggadress: http://missh.bloggagratis.se
  • Helené säger:

    Okej, min bäbis hade fixarat sej i v.34 tro ja de var :)



    Ja, Jag är så svullen om tummarna så de är nån led eller nått som int eligger där den ska, så varje gång jag böjer på fingrarna så klickar de till.. Fats ibalnd kan jag inte änns röra dom, handlederna är helt knasiga, så jag orka inte bära nått.. Men, de är över snart ;) Tänk positivt

    Mina fötter är sttora som bara den, har inte sött mina fotknölar på ett par månader :D haha!

    2008-07-19 | 14:12:43
    Bloggadress: http://missh.bloggagratis.se
  • Angelika säger:

    Men gumman. klart att du kan äta cholkad! Vem har sagt att du inte kan det? =P

    2008-07-19 | 14:24:32
    Bloggadress: http://angelpuss.webblogg.se/
  • Anonym säger:

    tack så mycket :) hoppas allt är bra med er.. kram

    2008-07-19 | 14:40:53
  • Lisa säger:

    kram/ Lisa

    2008-07-19 | 14:43:13
  • Angelika säger:

    Men inte kan du sluta äta cholklad IFALL att bebisen får ont i magen, får hon/han ont i magen så märker du det ;) Bebisen har nog vant sig vid choklad medans den legat i magen ;P men men, du gör som du vill! :D

    2008-07-19 | 15:14:18
    Bloggadress: http://angelpuss.webblogg.se/
  • Helené säger:

    Värsta är att de spelar ingen roll vad jag gör eller inte gör så sväller jag ;)



    Men, som sagt, snaaaart är de äntligen slut :D

    2008-07-19 | 15:32:53
    Bloggadress: http://missh.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: