Mitt liv som mamma

- Inatt jag drömde...

Kategori: Kärlek

Inatt drömde jag att vi hade flyttat in i våran blivande lägenhet. Och allt var så perfekt!
Precis som vi vill ha det. Vart besviken då jag vaknade. Jag är less denna jävla lägenhet.
Bara trångt överallt, oskön o jävligt ful soffa.

Hyresvärden tycker att vi gnäller så fort han fixat nånting.
Det stämmer inte. Vi har sagt redan förra vintern att det är jätte kallt här, drar kring golvet osv.
Så han lovade ju att nu i våras skulle dom fixa hela huset o isolera om överallt. Visst har han ju tagit tag i saken, men han har inte börjat med det förrän Augusti typ. Och han har gjort alla DERAS sidor. Men inte på hörnet där vi bor. Och det kommer han inte göra heller! Inte förrän till sommaren, o då bor inte vi kvar här.
Jävla griiiiiiiiiis. Han borde inte vara hyresvärd om han inte kan ta o fixa det brister som sina sina hyresgäster säger finns. Han tror oss inte. Synd att vi inte bor här i Januari, Februari. Då är det ju som kallast, och då har vi haft 13- 14 grader här inne då vi kommit hem. Och vem fan accepterar det!? Inte nån jävel. 

Jag vill flytta NU!
Och få inreda med våran fina nya soffa, nya tv-bänk, nya soffbord, som vi inte köpt ännu :) Men snart.
Vårat matbord. Dock ska vi köpa matstolar till :) Barbordet som vi ska ha i vardagsrummet.

Och framför allt. Få packa upp o montera min dröm säng :) IKEA´s malm säng i EK!
Den är så fruktansvärt fin :) Jag älskar den!

Hoppas vi får flytta innan 1 December. Håll tummarna för det :)

Min älskling jobbar i helgen. Så trist! Han jobbade förra också. Finns inget att göra då!
Bara vara hemma o vänta tills han kommer hem. Han som har så långa dagar är det så fruktansvärt långtråkigt... Piss tider på IKEA. Bara långa dagar.

Nååjaaaa... Ska ta o äta frukost nu! Sen försöka komma på vad jag ska ge min underbara sambo i födelsedagspresent på Söndag :) Och sen drömma mig bort till 1 December.

Ha en bra helg!

   
image108

JAG ÄLSKAR DIG!

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Fan vilken dålig hyresvärd ni verkar ha, skönt att ni snart slipper han... fy att ha så kallt i en lägenhet vi har mer problem med att det är för varmt ibland ha ha ha :) Ha det fint.. kram kram.

    2007-10-19 | 12:48:21
    Bloggadress: http://hannis83.blogg.se
  • Hanna säger:

    Ja fy han passar då verkligen att hyra ut lägenheter, men skönt att ni snart slipper han :) men visst önskar man att tiden gick fortare ibland? :) kram kram.

    2007-10-21 | 09:43:44
    Bloggadress: http://hannis83.blogg.se
  • Hanna säger:

    Känns som en evighet dit, men tiden går ju ändå framåt :)

    2007-10-22 | 20:18:36
    Bloggadress: http://hannis83.blogg.se
  • Frida säger:

    Vad roligt att få flytta och inreda om överallt :-) Vars ska ni flytta?

    2007-10-22 | 23:26:38
    Bloggadress: http://friedas.blogg.se

Kommentera inlägget här: